Menu
Ikony
-
Link do strony głównej
Strona Główna -
Ułatwienia dostępności
Ułatwienia dostępności -
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
-
Biuletyn Informacji Publicznej
Biuletyn Informacji Publicznej -
Nasz kanał na YouTube
Nasz kanał na YouTube Unia Europejska
Unia Europejska
Wydział Oświaty i Spraw Społecznych
Treść Strony
Wydział Oświaty i Spraw Społecznych
Kontakt: Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Gdańskim
82-100 Nowy Dwór Gdański, ul. gen. Władysława Sikorskiego 23
tel. +48 55 247 3671
faks +48 55 247 3670
W skład wydziału wchodzą:
- Kierownik Wydziału - Iwona Sawicka (pokój nr 23, tel. wew. 113), email: i.sawicka@nowydworgdanski.pl
- Inspektor ds. oświaty – Beata Zawadzka (pokój nr 22, tel. wew. 172), email: b.zawadzka@nowydworgdanski.pl
- Podinspektor ds. społecznych - Monika Bielińska (pokój nr 22, tel. wew. 151), email: m.bielinska@nowydworgdanski.pl
Zakres działania Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych obejmuje koordynację, nadzór i kontrolę nad działalnością w zakresie administracyjnym i finansowym szkół oraz placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Nowodworski, ewidencję niepublicznych szkół i placówek oświatowych dotowanych przez Powiat Nowodworski oraz realizację spraw związanych z ochroną zdrowia, kulturą i ochroną zabytków, organizacjami pozarządowymi i sportem oraz sprawami społecznym.
Do podstawowych zadań wydziału należy:
W zakresie oświaty:
- koordynacja, nadzór i kontrola nad działalnością w zakresie administracyjnym i finansowym szkół oraz placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat;
- realizacja zadań z zakresu podziału dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych;
- kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji oświatowej;
- przygotowywanie i realizacja programów stypendialnych dla dzieci i młodzieży;
- ustalanie planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz szkół specjalnych;
- prowadzenie spraw związanych z kierowaniem dzieci i młodzieży do specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych, specjalnych ośrodków rewalidacyjno – wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii;
- prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowisk dyrektorów oraz wicedyrektorów i innych stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach oświatowych oraz odwoływaniem z tych stanowisk;
- ogłaszanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek, projektowanie dokumentacji komisji konkursowej i regulaminu konkursu;
- analiza arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych oraz zmian w tych arkuszach;
- nadzór nad Systemem Informacji Oświatowej oraz prawidłowością danych przekazywanych w systemie do innych podmiotów;
- opracowywanie planu podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli;
- współdziałanie z organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami oświatowymi,
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, zakładanych przez osoby prawne i fizyczne oraz prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i kontrolą dotacji;
- realizacja zadań związanych z udzielaniem uczniom pomocy materialnej ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Powiatu;
- przygotowywanie propozycji nagradzania dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
- prowadzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowym nauczyciela mianowanego;
- przygotowywanie propozycji dodatków motywacyjnych i funkcyjnych dla dyrektorów powiatowych placówek oświatowych;
- dokonywanie i przygotowywanie oceny pracy dyrektorów powiatowych placówek oświatowych w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny;
- dokonywanie analizy potrzeb edukacyjnych na terenie Powiatu;
- kontrola merytoryczna naliczonych i wykorzystanych środków części oświatowej subwencji ogólnej;
- nadzorowanie procesu rekrutacji do szkół i placówek oświatowych;
- współpraca z dyrektorami szkół i placówek oświatowych w zakresie poprawy efektów kształcenia i wychowania;
- analiza wynagrodzeń nauczycieli w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń i średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego, ustalanie kwoty różnicy, przygotowywanie danych do wypłaty jednorazowego dodatku uzupełniającego oraz sporządzanie sprawozdania z wysokości wynagrodzeń na poszczególnych stopniach awansu zawodowego.
- prowadzenie projektów (część merytoryczna) oświatowych, także dofinansowanych ze środków zewnętrznych
W zakresie ochrony zdrowia:
- promocja w zakresie działalności Powiatu na rzecz propagowania zdrowego trybu życia;
- koordynacja realizacji programów prozdrowotnych dla mieszkańców Powiatu;
- pozyskiwanie środków finansowych na wspieranie działań prozdrowotnych;
- opracowanie zarządzeń na wniosek inspektora sanitarnego, dotyczących zapobiegania epidemii;
- współpraca z Gdańską Okręgową Izbą Aptekarską i aptekami ogólnodostępnymi na terenie Powiatu w sprawach ustalania godzin pracy aptek oraz dyżurów;
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
- przygotowanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa;
- opracowanie decyzji o wydaniu zwłok do celów naukowych, wyższym szkołom medycznym;
- powoływanie, z upoważnienia Starosty, osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyny w razie braku lekarza leczącego chorego w ostatniej chorobie;
- kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych;
- wyrażenie zgody na rozwiązanie z inwalidą wojennym lub wojskowym stosunku pracy przez pracodawcę;
- realizacja zadań z zakresu Krajowego Programu Zwalczania AIDS i Zapobiegania Zakażeniom HIV;
- wykonywanie zadań związanych z przewlekłym leczeniem chorych na gruźlicę;
- realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności leczniczej oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
- realizacja zadań publicznych w zakresie udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu;
- dostarczanie informacji niezbędnych do sporządzenia wojewódzkiego ,,Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne”;
- przedkładanie Zarządowi Powiatu otrzymanego projektu ,,Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne” celem wydania właściwej opinii.
W zakresie kultury i ochrony zabytków:
- ochrona dóbr kultury w zakresie przewidzianym ustawą oraz innymi przepisami;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją i tworzeniem powiatowych instytucji kultury;
- prowadzenie i aktualizowanie rejestru powiatowych instytucji kulturalnych;
- inicjowanie działalności kulturalnej Powiatu;
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem powiatowych bibliotek;
- nadzór nad realizacją zadań powierzonych bibliotekom powiatowym;
- promocja lokalnej twórczości ludowej;
- wykonywanie zadań związanych z przyznawaniem Nagrody Starosty Nowodworskiego;
- wydawanie decyzji o zabezpieczeniu zabytku na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
- umieszczanie w uzgodnieniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków na zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru, znaków informacyjnych o tym, że zabytek podlega ochronie;
- na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ustanawianie i cofanie ustanowienia społecznego opiekuna zabytków;
- prowadzenie listy społecznych opiekunów zabytków;
- sporządzanie powiatowego programu opieki nad zabytkami i jego aktualizacja;
- sporządzanie sprawozdania z realizacji programu opieki nad zabytkami;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i kontrolą dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach;
- realizacja zadań publicznych, w tym w zakresie udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu.
W zakresie organizacji pozarządowych i sportu:
- realizacja zapisów ustawy Prawo o stowarzyszeniach ,w tym wykonywanie czynności w imieniu organu nadzoru nad stowarzyszeniami na terenie Powiatu Nowodworskiego;
- sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz powiatowych związków sportowych;
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej;
- prowadzenie rejestracji organów pozarządowych i stowarzyszeń;
- wspieranie, współpraca i integrowanie organizacji pozarządowych;
- tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju sportu i kultury fizycznej;
- realizacja zadań publicznych, w tym w zakresie udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu;
- wspieranie wybitnych talentów w sporcie;
- organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej;
- realizacja Programu Rozwoju Sportu i Kultury Fizycznej w Powiecie Nowodworskim;
- realizacja obowiązków określonych w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- realizacja zadań w ramach Patronatu Starosty Nowodworskiego;
- realizacja zapisów ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
- współpraca w zakresie ekonomii społecznej na terenie Powiatu.
W zakresie spraw społecznych:
- opieka nad kombatantami i osobami represjonowanymi;
- realizacja zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej;
- realizacja zadań wynikających z Ustawy o Karcie Polaka;
- przygotowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej;
- organizowanie imprez o zasięgu powiatowym, np. dożynek, festynów oraz świąt państwowych i rocznic;
- prowadzenie spraw związanych z wydarzeniami na rzecz rozwoju lokalnej społeczności, w tym koordynacja konkursów organizowanych przez inne podmioty.
Stopka Kontakt
Starostwo Powiatowe
w Nowym Dworze Gdańskim
ul. gen. Władysława Sikorskiego 23, 82-100 Nowy Dwór Gdański |
tel. 48 55 247 36 71, fax 48 55 247 36 70 |